Rowery woom produkowane w Polsce i sprzedawane w całej Europie
Nasza linia montażowa w Świebodzinie została uruchomiona na początku 2021 roku. Rozpoczęcie produkcji w Polsce to ogromny krok w kierunku naszego ostatecznego celu, jakim jest dostarczanie na rynki europejskie rowerów woom produkowanych w Europie.
Od początku z taśmy produkcyjnej fabryki prowadzonej przez niemiecką firmę SPRICK CYCLE GmbH na zachodzie Polski zjeżdżają rowery woom ORIGINAL (klasyczne modele od woom 1 do woom 6). SPRICK to rodzinna firma z długą historią produkcji rowerów, udostępnia nam do dyspozycji hale magazynowo-produkcyjne na terenie swojej fabryki w Świebodzinie. Ponadto niedługo również rowery terenowe woom OFF będą montowane w Świebodzinie.
Jakie są zalety produkcji naszych rowerów w Polsce?
Przeniesienie produkcji do Europy niesie ze sobą wiele korzyści:
- Budowa roweru to złożony proces wymagający dużej ilości pracy. Dzięki temu, że fabryka znajduje się tak blisko naszej siedziby głównej w Austrii, możemy z łatwością nawiązać bezpośredni kontakt z producentem i udać się tam osobiście, jeśli potrzebujemy omówić aspekty techniczne, zapewnić jakość lub zająć się szkoleniem lub planowaniem produkcji i zarządzaniem.
- Lokalizacja produkcji blisko naszych głównych rynków pozwala nam również ograniczyć czas dostaw gotowych rowerów. Krótsza dostawa to również zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.
Jesteśmy zachwyceni, że postęp w dziedzinie automatyzacji otworzył możliwość produkcji i montażu rowerów w Europie.
Guido Dohm, dyrektor generalny woom
Komponenty, które wcześniej branża rowerowa pozyskiwała niemal wyłącznie od specjalistów z Azji, wkrótce będą mogły być opracowywane i produkowane w Europie. Guido Dohm ma nadzieję, że minęły czasy długiego oczekiwania na wysyłkę komponentów z Azji do Europy. Zamiast tego części te mogłyby być transportowane ciężarówkami w Europie i dostarczane na linie montażowe w ciągu kilku dni. „To może być ogromna szansa dla woom” – mówi dyrektor generalny woom Guido Dohm. „Zaoszczędzimy czas i pomożemy chronić naszą planetę”.
Nie można zaprzeczyć, że znalezienie nowych lokalizacji może być trudne, ponieważ oprócz aspektów finansowych istnieje wiele kryteriów . Biorąc pod uwagę jakość, technologię, dostępne moce produkcyjne i możliwości rozwoju firmy partnerskiej , tak naprawdę wszystko zależy od szczęścia i znalezienia się we właściwym miejscu we właściwym czasie. Tak jak my...
Europa w centrum uwagi
Pandemia pokazała nam, jak ważne jest posiadanie zakładów produkcyjnych w Europie, ponieważ niektóre fabryki w Azji zostały zamknięte podczas blokady, a dostawy komponentów były bardzo opóźnione. W czasach pandemii brakowało niektórych komponentów, co odbijało się na całej linii produkcyjnej i często przekładało się na duże opóźnienia dla klientów oczekujących na rowery. Czas realizacji dostaw niektórych komponentów znacznie się wydłużył (np. z 90 dni do 600 dni).
„Azja nadal będzie ogromnym graczem w światowej produkcji rowerów” – mówi z pewnością Guido Dohm. „W końcu jesteśmy silnie obecni także w Ameryce Północnej i nie miałoby większego sensu wysyłanie tą drogą rowerów wyprodukowanych w Europie”. Mamy także dobry potencjał sprzedażowy i rosnący popyt w Azji. Mając to na uwadze, plan zakłada dalsze zwiększenie produkcji w Azji na rynki azjatyckie i amerykańskie. Nie można jednak zaprzeczyć, że produkcja w Europie jest przyszłością dla naszych europejskich rynków. Guido Dohm szacuje, że w najbliższej przyszłości jedna trzecia całkowitej rocznej produkcji firmy będzie odbywać się w Europie.