Jakie jest najfajniejsze logo dla dzieci?
Rolę logo na prototypach naszych pierwszych rowerków woom pełnił dinozaur z laserowymi oczami. Teraz mały dinozaur zdobi edycję limitowaną z okazji 10. rocznicy.
Edycja rocznicowa z małym dinozaurem.
W 2023 roku świętujemy dziesięć lat magicznych chwil. Dokładnie dekadę temu nasi założyciele Christian i Marcus powołali do życia woom. Od tego czasu setki tysięcy dzieci nauczyło się jeździć na rowerze z woom.
Z tej okazji otwieramy korki! Ale nie tylko - dajemy również upust kreatywności.
Nasi projektanci stworzyli specjalną edycję z okazji przełomowych urodzin, która celebruje nasze początki, a jednocześnie jest powiewem świeżości: woom ORIGINAL w kolorze rocznicowej czerwieni.
Jeden szczegół tej rocznicowej edycji jest szczególnie przyciągający wzrok: mały dinozaur na rurze czołowej.
Dlaczego logo jest hołdem dla pierwszych rowerów woom? Kto je zaprojektował? I jakie jest jego znaczenie?
Symbol supermocy kolarstwa
Logo dinozaura zostało zaprojektowane przez naszego założyciela Christiana we wczesnych latach istnienia woom.
"Na rowerze dzieci są tak silne, jak strzelający laserem T-Rex", Christian wyjaśnia znaczenie dinozaura: "rowery woom dają dzieciom supermoce".
Ponieważ na rowerze dzieci mogą pokonywać znacznie większe odległości przy tej samej mocy i poszerzać horyzonty swoich doświadczeń.
"Na rowerze poruszamy się nawet wydajniej niż kondor" - mówi Christian. "I właśnie to wyraża dla mnie to logo. Ilustruje ono supermoce, jakie daje dzieciom jazda na rowerze".
Założyciel woom Christian Bezdeka z woom ORIGINAL w kolorze woom red.
Dynamika w logo woom
Co jeszcze symbolizuje dinozaur z laserowymi oczami?
Christian: "Dynamizm jazdy na rowerze i dynamizm woom. W naszej firmie wszystko kręci się wokół innowacji i dalszego rozwoju, abyśmy mogli zainspirować jak najwięcej dzieci do jazdy na rowerze".
Jest to również odzwierciedlone w zapisie “woom”:
"To nie przypadek, że cztery litery nazwy naszej firmy przypominają krzywe toru. Rozległy charakter ma celowo wywoływać skojarzenia z ruchem rowerowym".
Co dzieci uważają za najfajniejsze?
Logo dinozaura z laserowymi oczami narodziło się z prostego pytania. Christian zadał je we wspólnym biurze, w którym projektował pierwsze prototypy we wczesnych dniach woom.
Pewnego dnia łamał sobie głowę nad odpowiednim logo, ale nie był zadowolony ze swoich pomysłów i szkiców. Dlatego zapytał:
"Co dzieci uważają za najfajniejsze?".
Amerykanin w pokoju odpowiedział bez wahania: "Dinozaury z laserowymi oczami!".
Odpowiedź spodobała się zarówno Christianowi, jak i pozostałym osobom w biurze. Na miejscu narysował więc pierwszy szkic Tyrannosaurusa Rexa z laserowymi oczami.
Szkic po szkicu dopracowywał temat coraz bardziej, aż rezultat odpowiadał jego wyobrażeniom. Ostatecznie logo zostało ukończone przy pomocy komputera.
Od szkicu do gotowego logo - tak powstał dinozaur z laserowymi oczami.
Hołd dla pierwowzorów
Pomimo swojego wielowarstwowego znaczenia, dinozaur strzelający laserem był używany jako logo tylko na pierwszych prototypach.
"Stosunkowo szybko przekonaliśmy się, że napis woom doskonale sprawdza się jako wizualna kotwica naszej marki. Dlatego też zrezygnowaliśmy z dinozaura jako drugiego elementu" - wyjaśnia Christian.
"W końcu im prostsze logo, tym większa jego rozpoznawalność. Poza tym, chcieliśmy stworzyć nowoczesny klasyk designu z naszymi rowerami woom. A klasyka najlepiej sprawdza się z jak najmniejszą liczbą elementów".
Kilka egzemplarzy pierwszych modeli zostało sprzedanych. "Każdy, kto posiada rower woom z logo Dino z pierwszych dni, może uważać się za szczęściarza. Są to teraz prawdziwe perełki kolekcjonerskie, którymi ekscytują się nie tylko dzieci".
Jak Christian czuje się teraz, gdy dziesięć lat po założeniu woom, Tyrannosaurus Rex ponownie widnieje na przedniej rurze roweru woom?
"Muszę się uśmiechnąć, gdy widzę to logo. Bardzo się cieszę, że wracamy do naszych początków, aby uczcić naszą dziesiątą rocznicę".
Felix Schifflhuber 30.05.2023